"Eu n-am fost niciodata copil. N-am avut copilarie.

(...) umbla zvonul ca sunt un om secatuit, epuizat, sfarsit? (...) Incetisor baieti! Putina rabdare, va rog. Nici vorba de sfarsit! Pai nici macar nu am inceput! Inchipuiti-va ca tot ce-am facut si cat am facut pana acum a fost doar o prefata, o introducere, un indice anticipativ, un anunt, o proclamatie si, daca vreti, chiar o revarsare de must si de spumamenita sa ajute maturatia interioara. Ce e mai bun vine de-acum inainte: abia astazi ma nasc. (...) in ciuda vorbelor mele, ca sunt intr-adevar un om sfarsit, va trebui cel putin sa recunoasteti ca sunt sfarsit pentru ca m-am apucat de prea multe lucruri si ca nu mai sunt nimic pentru ca am vrut sa fiu totul."


Giovanni Papini - Un om sfarsit

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu